PROTECȚIA CONSUMATORILOR. Ce măsuri au luat Metro, Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image

PROTECȚIA CONSUMATORILOR. Ce măsuri au luat Metro, Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image
Publicat: 23/03/2020, 12:44
Actualizat: 07/04/2021, 03:03

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au demarat o amplă campanie de verificare a modului în care sunt aplicate în marile lanțuri de magazine măsurile pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19.

O echipă de inspectori ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov, coordonată de Eduardt Cozminschi, Președinte și Paul Anghel, Director General, au început, duminică, verificările în câteva dintre unitățile de comercializare ale marilor retaileri din zona Capitalei.

Paul Anghel a explicat, vineri, într-o intervenție telefonică la Gândul Live, că instituția pe care o conduce monitorizează toate variațiile de preț de pe piață. În plus, sunt în derulare și există planuri pentru verificarea operatorilor economici care trebuie să respecte interdicțiile menite să protejeze sănătatea publică. Paul Anghel a subliniat că politica statului este de toleranță zero față de cei care pun în pericol sănătatea și viața consumatorilor.

Echipele ANPC au verificat până acum magazinele de tip cash & carry, Metro și Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image, iar ontroalele au relevat faptul că, cel puțin până acum, magazinele au aplicat măsuri diverse menite să prevină răspândirea vrusului Covid-19 și să protejeze sănătatea consumatorului, în timpul actului comercial, a transmis instituția luni, printr-un comunicat de presă.

La magazinele de tip cash & carry Metro și Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image s-a constatat că au fost luate următoarele măsuri:

  • Cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi;
  • Sunt puse la dispoziția clienților mănuși de unică folosință și materiale pentru dezinfectarea mâinilor și a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin;
  • La Metro, la „Intrare Clienti”, este verificată temperatura corporală a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este febrilă, iar pentru angajați, acest tip de verificare se realizează la intrarea specială “Acces Personal” (unde se colectează și declaratia individuală pe propria răspundere a acestora, în legătură cu starea lor de sănătate);
  • Au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajații de la „Intrare Clienți”, precum și pe cei de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienții și au risc de apropiere sub limita specificată de autorități;
  • Au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât și pe linia caselor de marcat și, în paralel, sunt difuzate frecvent anunțuri audio cu mesaje în acest sens;
  • Au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecție individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea perosanelor una de alta sub limita recomandată de autorități;
  • Angajații au fost dotați cu măști, mănuși, vizier sau ochelari de protecție;
  • Casele de marcat și zonele de lucru (birouri, recepție marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecție;
  • A fost intensificată activitatea de curățenie, în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale)
  • A fost delimitată zona de servire a peștelui proaspăt, pentru a se evita apropierea clienților de marfă și de angajații acestor raioane;
  • La Profi, au fost anulate promoțiile și a fost stabilită o listă de articole cu rulaj mare;
  • La Profi, sunt centralizate zilnic întrebările legate de coronavirus, iar un specialist epidemiolog oferă răspuns la ele;
  • Cel puțin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafețele des utilizate de clienți și angajați, precum și obiectele de uz comun (coșurile de mână, mânere, clanțe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleștii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior și în interior, POS-urile, mobilierul de la case și Biroul de Informații, butoanele de lift, scările rulante și altele);
  • La Kaufland, au fost alocate echipe responsabile de implementarea măsurilor suplimentare de igienă și prevenție și a fost înființată o linie telefonică specială pentru informarea corectă și completă a angajaților;
  • La Kaufland și Lidl, consumatorilor li se recomandă utilizarea cât mai frecventă a cardurilor bancare, pentru a face plata cumpărăturilor;
  • Este promovată, prin afișe în magazine, adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate.

Între ANPC și Asociația Marilor Rețele Comerciale din Romania (AMRCR) există o strânsă colaborare, constituindu-se chiar un grup de lucru între cele două organisme, cu scopul de a ține ambele părți permanent informate în legătură cu măsurile care se impun, precum și cu cele deja aplicate, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecție a consumatorilor în condițiile actuale impuse de pandemia cu Covid-19, a anunțat instituția.

„ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga țară, și îi asigură pe cetățeni că supraveghează atent piața, în mod deosebit în această perioadă, și urmărește permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenții economici la recomandările autorităților, pentru protejarea sănătății și vieții consumatorilor”, se arată în comunicatul transmis.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O fetiță de 4 ani a murit după ce ar fi mâncat macrou congelat. Bunica...
Digi RCS-RDS, cadou de Paște pentru toți abonații din România: toate facturile la jumătate de...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Din ce sunt făcuți mititeii de la „Gusturi românești” din Mega Image. Ce conțin, de...
Dieta biochimică a lui Ion Iliescu | Ce mănâncă, de fapt, fostul președinte la 94...
Un bistriţean şi-a pus în pericol vecinii, după ce a instalat singur panourile fotovoltaice pe...
Florin Piersic, în stare gravă! Breaking news!
Semnul dumnezeiesc care a apărut în casa nepotului lui Tzancă Uraganu, înainte de a se...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Cum poți stinge martorul pentru sonda Lambda? Ce alte probleme indică „check engine”?
Situaţie critică. Europa devine dependentă de Rusia într-un domeniu vital. Şi România a fost afectată
Simbolul ASCUNS în logo-ul NASA! Spune TOTUL despre adevăratul scop al agenției
OBLIGATORIU prin lege în toată România. A început controlul în toată țara
Program magazine 1 mai 2024. Orarul Lidl, Kaufland, Auchan, Penny, Carrefour, Profi, Mega Image și...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"Zici că era la sala de fitness". Iulia Vântur, concert live! Blondina a fost criticată...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
„Apocalipsa plantelor”: bacteriile decimează culturile și provoacă pagube de milioane de euro