Prima pagină » Actualitate » Podul Ciurel, drumul „spre nicăieri” care a costat sute de milioane de lei. Nicușor Dan consideră proiectul „mort”

Podul Ciurel, drumul „spre nicăieri” care a costat sute de milioane de lei. Nicușor Dan consideră proiectul „mort”

Primarul general Nicușor Dan a trecut pe linie moartă cel mai mare proiect de infrastructură din București, după Pasajul Basarab. Surse din Primăria Capitalei spun că actualul edil nu vrea să mai continue proiectul Podului de la Ciurel și să construiască un drum expres care să lege Nodul de la Virtuții cu autostrada A1. În forma actuală, investiția uriașă rămâne un simpu „viraj la stânga” sau „podul care nu duce nicăieri”.

  • Podul Ciurel a costat 240 de milioane de lei, bani dați degeaba fără un drum expres către A1.
  • Primarul Sectorul 6, Ciprian Ciucu, susține că își dorește continuarea proiectului, dar nu are bani
  • Specialiștii în infrastructură îl contrazic pe Nicușor Dan.

Încă dinainte să ajungă primarul Capitalei, Nicușor Dan spunea că, în viziunea sa, continuarea proiectului de la Ciurel (Nodul Virtuții) va fi cu probleme.

Potrivit surselor Gândul, edilul consideră acum „mort” acest proiect important, care ar ajuta la fluidizarea traficului în București și care până în prezent a costat 240 de milioane de lei.

Podul Ciurel, împreună cu drumul expres care ar fi trebuit construit pe lângă Lacul Morii, în Sectorul 6, până la Autostrada București – Pitești, au fost gândite ca o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, un drum extrem de aglomerat.

Ciprian Ciucu: Așa cum arată, Podul Ciurel este inutil

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, unde sunt atât bulevardul Iuliu Maniu, cât și Nodul Virtuții, spune că, așa cum arată acum, Podul Ciurel este inutil.

„Cel mai scump proiect de investiții din București, după Pasajul Basarab, și cel mai inutil. Aceasta este viziunea primarului general, probabil că are specialiști în trafic care îl sfătuiesc în acest sens”, susține edilul.

Ciucu exclude implicarea Primăriei Sectorului 6 în continuarea lucrărilor la Podului Ciurel, din cauza lipsei banilor pentru susținerea unui asemenea proiect.

”Nu ne permitem să ne implicăm acolo, nici măcar exproprierile nu putem să le facem. Vrem ca acest drum să fie continuat, dar nu ni-l permitem, mai ales că am preluat și o parte din investițiile de la Prelungirea Ghencea. Acum, avem bugetul întins la maximum”, a precizat Ciprian Ciucu, pentru Gândul.ro.

O soluție pentru a descongestiona traficul pe bulevardul Iuliu Maniu a fost trimisă la Primăria Capitalei. Ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu, Primăria Sectorului 6 a cerut municipalității să îi dea în administrare o parte din bulevardul Timișoara, cuprins între Valea Cascadelor și CET Vest, unde va fi un nod intermodal.

”Am vorbit cu cei de la CNAIR, vrem să facem Prelungirea Timișoarei să ajungă la Centură. Deocamdată, răspunsul pe care l-am primit de la PMB a fost că solicitarea noastră pentru acel tronson nu a fost introdusă pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București”, a adăugat Ciucu.

Podul Ciurel, blocat de un bazin de apă potabilă

Nicușor Dan spune, de când a fost ales primar general, că nu se poate construi acest proiect, din cauza unui bazin de apă potabilă de lângă Lacul Morii.

„Problema cea mai mare a acestui proiect este continuarea lui, care trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, de unde bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat”, explica primarul Capitalei.

Edilul nu anunțat însă alte soluții pentru construierea drumului.

„Este o construcție uriașă care nu poate fi lăsată așa”

Specialiștii în infrastructură spun că proiectul, lăsat în acest stadiu, nu este fezabil, o soluție alternativă putând fi găsită.

”Este ilogic să nu se continue cu o nouă arteră, care să fie o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, care este cel mai aglomerat din București. Nu înțeleg raționamentul lui Nicușor Dan pentru o astfel de decizie. Știam că nu vrea să continue acest proiect, dar mai aveam speranțe că cineva îl va face să se răzgândească. Este o construcție uriașă acolo, cu un pod hobanat, care nu poate fi lăsat așa, trebuie neapărat să găsească o soluție”, a declarat pentru Gândul.ro Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură.

În forma actuală, fără drumul de legătură cu autostrada A1, cea mai importantă utilitate a Podului Ciurel este că le permite șoferilor care vin dinspre Podul Grant, de pe Virtuții, să vireze la stânga pe Splai fără să mai stea la semafor.

Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a costat municipalitatea 240 de milioane de lei, iar contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct.

Podul a fost deschis în septembrie anul trecut, de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras foarte multe critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Unde trăiesc femeile cel mai mult: Top 10 țări cu cea mai mare longevitate
Digi24
VIDEO Suma exorbitantă pe care Kevin McCallister din „Singur acasă 2” ar plăti-o astăzi la Plaza, hotelul lui Donald Trump
Cancan.ro
Procurorii deschid oficial dosar de MOARTE SUSPECTĂ în cazul Rodicăi Stănoiu! Decizie de ultimă oră, la 10 zile de la decesul fostei ministrese
Prosport.ro
Mesajul transmis de Sorana Cîrstea după ce a mers cu fiul lui Ion Țiriac în cea mai scumpă stațiune din Elveția
Adevarul
Controverse grave în cazul alertei cu bombă la trenul București–Kiev: R. Moldova susține că incidentul a avut loc azi, CFR Călători neagă
Mediafax
Care sunt orele de liniște la bloc în weekend. Ce reguli stricte sunt pentru programul de liniște
Click
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
Digi24
„Era ca un abator”. O rusoaică povestește grozăviile de pe frontul din Ucraina, pe care i le-a arătat fiul său pe telefon
Cancan.ro
Accident mortal la metroul din București! O femeie a fost lovită când trenul a intrat la peron. Cum s-a petrecut tragedia
Ce se întâmplă doctore
Dieta MINUNE cu care Monica Anghel a reușit să slăbească 40 de kilograme: „Asta poți mânca oricând, fără probleme”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Dacia C-Neo, testată în Alpi. Noul model a fost surprins în probe pe drumuri montane
Descopera.ro
O substanță din ciocolată face minuni pentru sănătate
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă o vede pe maică-sa dezbrăcată în fața oglinzii spunând: – Vreau un bărbat!
Descopera.ro
Microbiomul intestinal, puternic afectat de alimente și poluare. Cercetătorii au fost „surprinși”