Prima pagină » EXCLUSIV » Inginerii Metrorex deplasați în Brazilia au refuzat livrarea metroului Alstom cu numărul 5. Ce a reieșit la testele pentru recepția preliminară

Inginerii Metrorex deplasați în Brazilia au refuzat livrarea metroului Alstom cu numărul 5. Ce a reieșit la testele pentru recepția preliminară

Galerie Foto 20

Procedura de livrare a celor 13 garnituri de metrou Alstom produse în Brazilia se complică de la o zi la alta. Până în prezent, în țara noastră au ajuns doar două trenuri, care, însă, nu au fost introduse încă în circulație, din diferite motive tehnice. Alte două garnituri au rămas undeva pe drumul dintre Brazilia și România. În ceea ce privește recepția preliminară a garniturii cu numărul 5, aceasta ar fi fost respinsă recent de către inginerii români deplasați în Brazilia. Surse din cadrul companiei de metrou au precizat în exclusivitate pentru Gândul că inginerii Metrorex care s-au deplasat în America de Sud ar fi depistat o serie de probleme la garnitura cu numărul 5.

Este foarte greu de crezut că anul acesta va intra în circulație măcar unul dintre cele 13 trenuri de metrou Alstom produse în Brazilia.

Procedura de livrare este atât de complicată, încât ea s-a blocat la trenul numărul 5.

„Inginerii noștri care s-au deplasat în Brazilia au raportat o serie de deficiențe în cadrul testelor pentru recepția preliminară. Prereceția a fost așadar refuzată, și evident, și livrarea”, au declarat surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.

Într-un raport cu observații la testele efectuate în cadrul Recepției preliminare, inginerii români au notat „Nu este ok” la următoarele capitole:

  • Control uși;
  • Strunjire roți;
  • Detecție obstacole – „ușile nu efectuează cele trei cicluri de închidere- deschidere”;
  • Curenți slabi;
  • Iluminare la interior;
  • Frâna de parcare;
  • Frâna de urgență;

Capitolele unde s-a semnalat „ok” sunt:

  • Producție aer;
  • Frâna de serviciu;
  • Flux aer;

Primul metrou Alstom adus în România nu are nici acum rodajul făcut

În ceea ce privește garniturile care sunt deja „garate” în depoul de la Berceni, Gândul a publicat în ultima perioadă o serie de articole în care a dezvăluit faptul că trenul „Giurgiu” are probleme atunci când este introdus la rețeaua de curent.

Adus din Brazilia la sfârșitul lunii aprilie, primul tren livrat de Alstom nu fost încă introdus în rodaj. Adică să i se facă un test de 10.000 de kilometri înainte să fie introdus în circulație.

În aceste condiții, intrarea noilor garnituri în circulație este incertă.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom.  Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cod galben de vânt puternic în nouă județe și în Capitală
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Sfântul Nicolae și Legenda lui Moş Nicolae. Ce nume se sărbătoresc azi
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
De ce Rusia nu va accepta pacea fără „Centura de Fortărețe” a Ucrainei - ultimul obstacol din calea armatei lui Putin în Donbas
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un tratament comun pentru acnee a fost asociat cu un risc de schizofrenie cu 30% mai mic