„Ziua Cârtiței” pentru noul METROU Alstom produs în Brazilia. Iar i-au sărit siguranțele când a fost băgat la curent. „Are o PROBLEMĂ de soft”

Publicat: 19/07/2024, 08:00

Inginerii indieni aduși de Alstom la București nu reușesc să pună în funcțiune garnitura de metrou „Giurgiu”. Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că, la a doua încercare de a introduce trenul la linia de tensiune, au sărit din nou siguranțele. Ar fi a doua oară când se întâmplă asta, iar potrivit surselor Gândul, problema ar fi una de soft. Cert este că se întârzie foarte mult introducerea în circulație a noilor garnituri produse în Brazilia.

Deși se află în București încă din luna aprilie 2024, trenul Giurgiu nu a intrat nici acum în probe.

Surse Metrorex au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că nici acum inginerii indieni nu reușesc „să-i dea de cap” noului tren.

La prima încercare de a introduce garnitura la rețeaua de curent, trenului „Giurgiu” i-a sărit o siguranță. Se întâmpla în urmă cu aproximativ trei săptămâni.

Zilele trecute, când a fost introdus a doua oară la rețeaua electrică, noii garnituri i-au sărit siguranțele. Din nou!

Este vorba de siguranțele de la pantograf și captator. Este o problemă de soft. Inginerii indieni lucrează în prezent la această problemă”, spun sursele Gândul.

Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia

În aceste condiții, se întârzie foarte mult rodajul de 10.000 de kilometri care trebuie făcut pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea tren.

Mai ales că, așa cum Gândul a dezvăluit recent, mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metroul Alstom nu ar intra în circulație în 2024

Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.

„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, susține Marian Artimon.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Mister total după întoarcerea avionului spațial secret al Chinei pe Pământ. „Este prea avansat pentru...
Alimentul pe care românii ar trebui să îl mănânce zilnic toamna, potrivit dr. nutriționist Mihaela...
Ion Țiriac și-a cumpărat avion de peste 60.000.000 de euro
Motivul bizar pentru care o femeie din Hawaii vrea să se mute în România. Ce...
Mama lui Gabriel Vasiliu rupe tăcerea, după ce nora ei a fost ucisă în Olanda!...
VIDEO Noi imagini șocante din Chișinău: oamenii au fost luați de viituri în plină stradă
Orașul de pe litoralul românesc în care un apartament cu 2 camere costă doar 5.000...
Pași simpli de urmat pentru a afla online ce vechime în muncă ai acumulat pentru...
Inundaţii în Galaţi: bilanţul morţilor a ajuns la 6. Trupul unui bărbat dispărut ieri în...
"Inima și sufletul meu" Durere imensă la înmormântarea Denisei, tânăra ucisă de Șacalul din Constanța!...
Școli închise în România luni și marți, din cauza inundațiilor. Localitățile în care elevii nu...
A murit maestrul naiului din România! Artistul s-a stins din viață după ce a făcut...
Este legal să depășești coloana de mașini? Cum se face, corect, o depășire?
Doliu în lumea fotbalului din România: A murit Gigi Mulţescu
O peșteră din Franța RĂSTOARNĂ tot ce s-a știut despre oameni
Doliu la Naționala României. A murit un mare campion: Îi vom onora moștenirea
Raport CIA. Care a fost principala vulnerabilitate a regimului Ceaușescu
Mama a doi copii a vândut casa și locuiesc într-un cort. Ce spune despre cheltuielile...
Încă o victimă a Șacalului. Mama fetei a spus adevărul gol-goluț: "A dus-o într-o casă...
VIDEO Mihai Albu, despre prietenia cu Irinel Columbeanu și cum a cunoscut-o pe Monica Gabor,...
Adriana Iliescu a dezvăluit ce pensie are la 86 de ani după o viață dedicată...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Iubito, ce mâncăm azi? Bubulina: - Crize de nervi la grătar...
Un mic dejun extrem de popular și considerat sănătos poate crește riscul de diabet