Centrul European al Consumatorilor, aflat în subordinea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și coordonat de președintele Cristian Popescu Piedone, a recuperat 210.000 euro, pentru consumatori, în primele 6 luni ale lui 2025, după cum reiese dintr-un raport al Autorității.
ANPC a avut de rezolvat 2.900 de sesizări de la români și 130, de la consumatorii din state membre UE. Cele mai multe plângeri au fost la adresa diferitelor tipuri de transport. În schimb, sesizările referitoare la hainele și încălțămintea comandate de pe diverse magazine online din afara granițelor au scăzut la jumătate, față de aceeași perioadă de referință a anului trecut.
„Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere – a recuperat pentru consumatori peste 210.000 euro, în primul semestru al anului 2025..
Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:
- 36% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
- 18% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
- 12% îmbrăcăminte și încălțăminte
- 10% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
- 9% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă).
Față de aceeași perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a crescut cu 15 %, menținându-se lider al clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor fiind urmat de reclamațiile pentru diverse produse și servicii, care au înregistrat o creștere de peste 30%.
În același timp, o scădere la aproape jumătate se observă la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte și încălțăminte, urmată tot de o scădere, de circa 30 %, a ponderii reclamațiilor din domeniul mobilă și echipamente de gospodărie.
- Spre deosebire de prima jumătate a anului trecut, reclamațiile privind serviciile de recreație și cultură au înregistrat o creștere de peste 25 %”, după cum reiese dintr-un comunicat emis de ANPC.
RECOMANDAREA AUTORULUI: