Prima pagină » Actualitate » Când devine cafeaua nocivă și pentru cine. Ce spune un STUDIU

Când devine cafeaua nocivă și pentru cine. Ce spune un STUDIU

Când devine cafeaua nocivă și pentru cine. Ce spune un STUDIU
sursa foto: hepta.ro

Un studiu indică faptul că cafeaua nu e bună pentru oricine și nu în orice cantitate. Studiul a fost realizat în Australia și a arătat cî persoanele cu istoric de depresie, care consumă cantități mari de cofeină, sunt mai stresate decât cele care beau mai puțin.

Însă ce înseamnă o cantitate prea mare de cafea? Ei bine, răspunsul se află într-un raport publicat de oamenii de știință în jurnalul Complex Psychiatry: șase sau mai multe căni pe zi.

Pentru această cercetare, au fost monitorizați peste 11.000 de adulți diagnosticați sau tratați de depresie. Oamenii de știință au observat că, la fiecare băutură cu cofeină, participanții s-au simțit mai stresați, potrivit Psy Post.

Dar autorii studiului au fost surprinși să descopere că cofeina nu le-a afectat semnificativ somnul. Motivul pare să fie acela că oamenii se opresc singuri când simt că aceasta le afectează somnul.

Acest studiu a inclus și analize genetice. Astfel, genele noastre sunt cele care dictează felul în care procesăm cofeina, au precizat cercetătorii. Genele ca fi CYP1A2 și AHR influențează și cantitatea. Cei care au un metabolism rapid pot să bea mai multă cofeină pentru același efect.

”Oamenii își reglează singuri cantitatea de cofeină pe care o consumă în funcție de cum reacționează”,a declarat Harry McIntosh, autorul principal al studiului, de la Universitatea din Queensland.

Cu toate acestea, de menționat este faptul că nu s-a putut stabili o relație de cauzalitate: nu se știe deci dacă cofeina provoacă stresul sau persoanele stresate consumă mai multă cofeină pentru a combate oboseala, potrivit spotmedia.ro.

CITEȘTE ȘI:

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România