Lanțul francez de magazine Carrefour e pregătit să vândă toate supermarketurile din România și a mandatat banca BNP Paris Bas să caute un cumpărător.
UPDATE, ora 18:02 – Iată reacția Grupului Carrefour după anunțul privind vânzarea magazinelor din România:
„La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.
Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.
Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.
În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.
Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”, au transmis reprezentanții Grupului Carrefour, potrivit Mediafax.
Carrefour a vândut deja un magazin din Pitești către lanțul românesc La Cocoș și a cedat spațiul pe care îl deținea în Sun Plaza către Auchan, anunță Economedia.
Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au luat sau păstrat decizii de plafonare a adaosurilor comerciale la zeci de produse. Marii retaileri au fost obligați și să vândă tot mai multe mărfuri de proveniență locală.
Carrefour își vinde, de asemenea, și magazinele din Polonia, iar Bloomberg a raportat că Jerónimo Martins din Portugalia ia în considerare achiziționarea magazinelor, însă ar putea avea probleme antitrust.
Economedia l-a întrebat în trecut pe Jerónimo Martins dacă va lua în calcul o achiziție regională a magazinelor Carrefour din Polonia și România și compania a transmis: „În prezent, Jerónimo Martins se concentrează pe investiții și creștere pe piețele actuale – Polonia și Slovacia pentru Biedronka, precum și în Columbia și Portugalia. Nu comentăm zvonurile privind potențiale achiziții”. La insistențe, compania a precizat: „Nu avem nimic de adăugat la declarația noastră anterioară”.
Carrefour a obținut vânzări de 2,29 miliarde de euro în România după primele nouă luni ale anului, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili (+1,8% organic) raportat la perioada similară din 2024. România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma exit-ului francezilor de pe piața italiană, în luna iulie.
La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
Recomandările autorului: