Autostrada de Centură a Capitalei (A0) are un impact semnificativ și pozitiv asupra infrastructurii rutiere din Regiunea București-Ifov, precizează Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit acestuia, datele analizate arată că noua autostradă a absorbit un volum important din traficul de tranzit. Totodată, a contribuit la degrevarea DNCB (Drumul Național Centura București).
„Sectoarele de autostradă deschise pe semi-inelul sudic (51 km), între A1 și A2, au adus o îmbunătățire clară a circulației pe DNCB, de la incadrari critice (E și F) la incadrari funcționale (C și D). La volumul actual de trafic înregistrat pe Centura Bucureștiului, de 32.532 de autovehicule în medie (MZA – Medie Zilnică Anuală), Centura Municipiului București era practic blocată în absența A0. Autostrada de Centură București descarcă acum aproximativ 40% din traficul de tranzit de pe centura existentă (DNCB)”, scrie Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.
În funcție de sectoare, exemplifică șeful CNAIR, se înregistrează deja o reducere substanțială a debitului orar de autocamioane în orele de vârf:
Din momentul asigurării legăturii la profil de autostradă între A1 (București -Pitești) și A2 (București – Constanța) se obțin o serie de beneficii economice pe care Cristian Pistol le-a prezentat punctual în postarea sa.
„Datele demonstrează că A0 reprezintă un exemplu de succes în materie de investiții în infrastructură rutieră și de planificare regională aratînd fără echivoc faptul că un proiect bine gândit poate redefini mobilitatea unei întregi regiuni și nu numai”, a mai transmis Cristian Pistol.
RECOMANDAREA AUTORULUI: