Cum arată „iadul” descoperit de NASA. Planeta „care arde continuu”, explorată de telescopul James Webb

Publicat: 01/06/2022, 13:24

Omenirea va avea în următoarele săptămâni șansa de a vedea, pentru prima oară, cum arată un „super-Pământ”, aflat la 50 ani lumină de Terra. Totul este posibil datorită telescopului spațial James Webb și NASA se așteaptă la un „coșmar”.

Planeta 55 Cancri e orbitează atât de aproape de „steaua ei similară Soarelui” încât condițiile de la suprafață par desprinse din „Iadul biblic”: o stare continuuă de ardere.

Datele arată că 55 Cancri e se află la 1,6 milioane km distanță de steaua sa – 1/25 din distanța dintre Mercur și Soare, afirmă NASA.

„Cu temperaturi la suprafață mult mai mari decât cele la care se topesc mineralele din roci, pe timpul zilei, planeta este acoperită cu oceane de lavă”, precizează NASA.

„Imaginați-vă că Pământul ar fi mult, mult mai aproape de Soare. Atât de aproape încât un an ar dura doar câteva ore. Atât de aproape încât gravitația a blocat o emisferă într-o zi permanentă și pe cealaltă într-un întuneric permament. Atât de aproape încât oceanele ar fierbe, stâncile s-ar topi și din nori ar ploua cu lavă”.

Nu există ceva similar în sistemul nostru solar, explică NASA.

Cercetătorii vor să afle dacă planeta se află întotdeauna cu o emisferă expusă în fața stelei sale sau se rotește pentru a crea ziua și noaptea.

Inițial, telescopul spațial Spitzer al NASA, mai puțin puternic decât Webb, a indicat că la suprafața planetei 55 Cancri e se petrece, într-adevăr, ceva misterios: cel mai fierbinte punct nu este cel care se află direct în fața stelei.

Teorii despre 55 Cancri e

O teorie ar fi că planeta are „o atmosferă dinamică, care mută căldura în jurul acesteia”, precizează NASA.

O altă teorie spune că 55 Cancri e se rotește pentru a genera ziua și noaptea, dar cu rezultate „de coșmar”.

„În acest scenariu, suprafața s-ar încălzi, s-ar topi, s-ar evapora pe timpul zilei, formând o atmosferă foarte subțire, pe care Webb ar putea să o detecteze”, spune NASA.

„Seara, vaporii s-ar răci și condensa, pentru a forma picături de lavă, care se vor revărsa asupra suprafeței planetei, devenind iar solide, pe măsura venirii nopții”.

Telescopul Spațial James Webb va deveni 100% operațional în „săptămânile următoare” și primele observații vor fi făcute din vară, anunță NASA.

Telescopul este capabil să detecteze prezența atmosferei, anunță savanții.

În primul an, Webb va studia planeta 55 Cancri e și planeta fără oxigen LHS 3844 b, pentru a încerca să înțeleagă „evoluția planetelor stâncoase, precum Terra”, scrie arcamax.com.

Niște români s-au instalat confortabil în casa unei spaniole plecate la copii, în Canada, și...
Alex Ciucu a ascuns 11 ani relația paralelǎ! EA i-a fost amantă. Avem imaginile
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din...
A văzut că ia brusc în greutate și a mers la medic. Ce avea femeia...
Au apărut primele căpşuni româneşti în pieţe. Cu cât se vinde un kilogram
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Cum s-a îmbogățit peste noapte un cuplu de britanici! Cei doi au găsit un vas...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele...
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
Putin cutremură omenirea. Ordin ISTORIC dat la Moscova: Totul s-a rezolvat
Semnele care prevestesc sfârșitul. Când moartea se apropie
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
Mesajul postat de Oana Roman de ziua de naștere a Mioarei Roman, care ar fi...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Sateliții lui Elon Musk ar putea distruge câmpul magnetic al Pământului