Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSARR) anunță că despăgubirile plătite de companiile de asigurări în baza polițelor RCA au crescut cu 36% în primele nouă luni ale anului 2024. Datele oficiale publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) arată că valoarea plăților a depășit 3,4 miliarde de lei. Acestei sume i se adaugă despăgubirile plătite de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), dar și rezervele constituite de asigurători, care au ajuns la 6,9 miliarde lei, în creștere cu 57% față de aceeași perioadă a anului precedent, se mai arată în comunicatul UNSARR.
Tot în primele nouă luni ale anului 2024, numărul dosarelor de daună RCA a crescut cu 28%. În total, au fost înregistrate 312.000 astfel de dosare, ceea ce ne arată o frecență ridicată a accidentelor rutiere din țara noastră.
„În acest context, industria de asigurări subliniază importanța intensificării acțiunilor de educație și prevenție rutieră, dar și a ajustării Legii 132/2017 privind RCA, în beneficiul șoferilor români, al persoanelor păgubite și al tuturor părților implicate – mai ales că prețul poliței RCA este influențat semnificativ de costul cu despăgubirile plătite.Spre exemplu, contractele pe care asigurătorii le-ar putea încheia cu unitățile reparatoare, care ar putea fi introduse în Legea RCA, aflată în dezbaterea Camerei Deputaților, ar putea simplifica și grăbi procesul de despăgubire – la prețuri corecte de piață și reparații de calitate, echitabile în raport cu toate părțile, pe baza unor condiții contractuale și de despăgubire negociate și agreate, respectând toate normele de industrie.
Un alt exemplu: în acest moment, datele din piață indică diferențe semnificative între costurile reparațiilor în diverse unități reparatoare. Analizele efectuate de companiile membre ale UNSAR arată că, pentru service-urile independente care nu au convenții cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită este cu aproximativ 30% mai mare față de service-urile reprezentanțelor auto și de două ori mai mare comparativ cu service-urile care au contracte cu asiguratorii. Această realitate confirmă necesitatea implementării unor măsuri legislative care să protejeze și să susțină interesele consumatorilor – contribuind astfel la menținerea unor prime RCA sustenabile”, transmit reprezentanții UNSARR.
CITEȘTE ȘI: