Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Experți în aviație, despre accidentul de la Milano, în care a murit Dan Petrescu: „Avionul nu mai avea pilot”. O problemă de sănătate, una dintre ipotezele tragediei

EXCLUSIV | Experți în aviație, despre accidentul de la Milano, în care a murit Dan Petrescu: „Avionul nu mai avea pilot”. O problemă de sănătate, una dintre ipotezele tragediei

Foto Claudio Furlan/LaPresse 03 ottobre 2021 Milano, Italia Cronaca Un aero ultraleggero, decollato da Milano Linate e diretto in Sardegna, č caduto su una palazzina a San Donato Milanese Nella foto: il luogo dello schianto, sul posto i vigili del fuoco Photo Claudio Furlan/LaPresse October 03, 2021 Milan, Italy News An ultralight aircraft, which took off from Milan Linate and headed for Sardinia, crashed into a building in San Donato Milanese. In the pic: firefigheters on the site of the crash,Image: 636214509, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights Except China, France, and Italy ***, Model Release: no, Credit line: Profimedia

Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.

Imaginile cu momentul în care avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu se prăbușește au fost publicate, marți, de cotidianul italian Corriere della Sera.

Din imaginile video, se poate observa cum aparatul se prăbușește într-un unghi foarte agresiv, aproape vertical.

Experți în aviația din România spun că, din imagini, se pot emite câteva ipoteze legate de cauzele care ar fi putut duce la tragedia în care au murit opt oameni, dintre care șapte erau români.

Una dintre ipotezele care ar putea explica prăbușirea avionului de mici dimensiuni într-un unghi atât de agresiv ar fi o problemă de sănătate a pilotului.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.

O altă ipoteză ar fi legată de cedarea comenzilor aparatului de zbor.

”Este posibilă o cedare a comenzii de profundor, să se fi rupt, și astfel nu s-a mai reușit să se mențină avionul în plan orizontal”, a adăugat sursa citată.

„Este foarte greu să ajungi cu un avion în acel unghi”

Un alt expert în aviație susține aceleași ipoteze.

„Este foarte greu să ajungi cu un avion în acel unghi, poate doar dacă ai o problemă medicală sau o problemă tehnică, care a fost accentuată de starea de sănătate a pilotului. Dar acestea sunt ipoteze, ancheta va stabili exact cauzele accidentului”, a declarat pentru Gândul unul dintre cei mai cunoscuți piloți din România, în prezent în activitate.

Totodată, Sorin Stoicescu, fost șef al Aviației Civile din România, susține că un avion într-un asemenea unghi este unul „nepilotat”.

„Dintr-un unghi atât de agresiv se poate interpreta că acel avion era total necontrolat, practic nepilotat”

„Ceva grav s-a întâmplat la bordul acelui avion. Dintr-un unghi atât de agresiv se poate interpreta că acel avion era total necontrolat, practic nepilotat. De ce era nepilotat? Este foarte greu de spus, poate chiar a plecat de la manșă.

Altfel, dacă avea o problemă la motor, putea să încerce să-l aducă la sol, să folosească geometria aripilor, a cozii și să îl planeze. Dar avionul a căzut ca un bolovan. Asta înseamnă că nu mai avea pilot”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Anchetator român la Milano, pentru cercetarea accidentului aviatic

Un anchetator român a ajuns, marți, la Milano, pentru a participa la investigația privind accidentul aviatic în care au murit opt persoane, dintre care șapte români. Reprezentantul României este angajat al Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), instituție din subordinea Ministerului Transporturilor. Surse din aviație au precizat pentru Gândul că ancheta este foarte grea, din cauza distrugerilor mari suferite de aparatul de zbor pilotat de miliardarul Dan Petrescu.

Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șase ani.

Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit duminică 3 octombrie, după ce avionul cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.

Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme.

La ora 13.04, avionul a decolat către Sardinia. Trei minute mai târziu, la 13.07, aparatul de zbor s-a prăbușit. Primele apeluri la 112 au sosit la doar cinci minute de la decolarea avionului.

Potrivit Corriere della Sera, la manșa avionului se afla Dan Petrescu, 68 de ani, cu dublă cetățenie, română și germană. La bord se aflau soția sa, în vârstă de 65 de ani, născută în România, cu cetățenie româno-franceză, și fiul lor de 30 de ani, Dan Ștefan Petrescu, născut în Germania și, de asemenea, cu dublă cetățenie.

Grupul urma să aterizeze pe aeroportul Olbia de pe insula italiană Sardinia pentru a petrece câteva zile la vila lui Dan Petrescu, unde îi aștepta mama lui Dan Petrescu, în vârstă de 98 de ani.

Scena a fost devastatoare, după cum au confirmat salvatorii care au intervenit imediat după accident.

„Erau bucăți din avion și resturi ale clădirii împrăștiate pe o rază de sute de metri, împreună cu părți ale corpurilor arzând”, a declarat un salvator pentru agenția Anadolu, unul dintre zecile de salvatori care au petrecut 18 ore consecutive într-o misiune interminabilă de salvare.


Citește și:

Tragedia de la Milano. Cine sunt victimele accidentului aviatic în care a murit miliardarul Dan Petrescu

FOTO| Fiica fostului comentator sportiv Miki Alexandrescu a murit în tragedia de la Milano. Claire, în vârstă de doar 34 de ani, era împreună cu fiul și soțul

EXCLUSIV | Ce a făcut miliardarul Dan Petrescu cu 24 de ore înainte să moară

Cine va moșteni averea celui mai bogat român, mort în accidentul aviatic de la Milano

Ultimele cuvinte ale miliardarului Dan Petrescu înainte să se prăbușească cu avionul în Milano

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Indignarea unui muncitor român stabilit în Spania, după ce i s-a oferit un salariu de 1.800 euro: „Nu acceptați aceste mizerii”
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Trei zodii își rescriu destinul de la început de an. Ianuarie le schimbă viața în bine, renasc din propria cenușă
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Creștere accentuată a cazurilor de gripă. Ce recomandă Ministerul Sănătății?