RAR anunță lista completă a mașinilor rechemate în service. Potrivit reprezentanților, astfel de mașini pot prezenta probleme tehnice și cu un impact major asupra sistemului de siguranță activ și pasiv.
La momentul actual, se află în desfășurare o campanie de rechemare a mai multor mărci de mașini, în service-urile autorizate, fiind vizate probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță. În acest sens, conform comunicatului transmis de Registrul Auto Român, marți, 1 iulie 2025, este vorba despre autoturismele construite între anii 1998 și 2019. Mai jos se regăsește lista completă a mașinilor rechemate în service.
„Registrul Auto Român (RAR) recomandă posesorilor de autovehicule să acceseze în cel mai scurt timp platformele de informare ale producătorilor auto sau să se prezinte în rețeaua autorizată de service-uri a producătorilor.
RAR atrage atenția că în momentul de față se derulează o serie de campanii de rechemări pentru următoarele mărci auto, construite între 1998 și 2019: Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen”, anunță RAR.
Sunt vizate probleme tehnice asupra sistemelor de siguranță activă și pasivă. O parte din campaniile de rechemare a autoturismelor în service impactează componenta „airbag” a mașinilor. Din cauza îmbătrânirii vehiculului și a climatului cald și umed, există posibilitatea ca unele componente chimice să se degradeze.
„RAR precizează că posesorii de autovehicule trebuie să trateze cu celeritate aceste notificări deoarece vizează probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și siguranță pasivă. Exemplificăm că o parte dintre aceste campanii de rechemare impactează componenta „airbag”.
Studiile au identificat un risc, legat de combinarea unui climat cald și umed cu îmbătrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declanșarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declanșate și pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca răni grave sau chiar deces”, mai precizează reprezentanții RAR.
Campaniile de rechemare în service sunt în regim de gratuitate. Aproape 14.000 de vehicule trebuie să se prezinte la service pentru remedierea problemelor de siguranță activă. Totodată, peste 85.000 de mașini trebuie să se prezinte la service pentru remedierea problemelor de siguranță pasivă.
„Menționăm că, potrivit datelor furnizate de producători, impactul asupra parcului auto din România în privința autovehiculelor ale căror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de mașini (siguranță activă) și peste 85.000 (siguranță pasivă). RAR menționează că este vorba doar de mașini raportate ca vândute în România prin rețeaua producătorilor, nu și de cele achiziționate din piața comunitară, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producători, fie de reprezentanții producătorilor din țara noastră.
Pentru a veni în sprijinul clienților săi, RAR are în vedere ca, într-un termen scurt, să includă în certificatul RAR Auto-Pass (care poate fi solicitat pe site-ul RAR, www.rarom.ro) atenționările privind campaniile de rechemare în service-uri, dar și crearea unei platforme interactive care să faciliteze accesul publicului privind campaniile de rechemare. Astfel, vom putea atenționa clienții care se prezintă la RAR sau în stațiile ITP pentru diverse activități despre aceste campanii.
Refuzul de a participa la remedierea defecțiunilor implică riscuri atât în privința siguranței proprii cât și a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic.
Precizăm că toate campaniile de rechemare în service sunt gratuite.
În calitate de autoritate în domeniul siguranței rutiere, RAR se implică activ în derularea campaniilor de rechemare în service-uri a autovehiculelor identificate ca având probleme tehnice”, mai transmit reprezentanții RAR, pe Facebook.
Apariție inedită la RAR. Cum arată un fost camion al Armatei Române, fabricat în 1974
Cât este taxa pentru plăcuțele de înmatriculare. Tarifele au fost majorate
Detalii de ultimă oră pentru ITP 2025. Ce trebuie să știe românii care au mașini mai vechi de 15 ani
Sursă foto: Shutterstock – caracter ilustrativ