Se propune supraînălţarea trecerilor de pietoni de lângă școlile din București. Care este motivul

Se propune supraînălţarea trecerilor de pietoni de lângă școlile din București. Care este motivul
Foto: Googlemaps
Publicat: 31/05/2021, 15:54
Actualizat: 31/05/2021, 16:18

Un proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de miercuri, 2 iunie, prevede ca trecerile de pietoni de lângă școli să fie supraînălţate.

Potrivit proiectului, este vorba de trecerile de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de unităţile de învăţământ.

„În vederea sporirii gradului de siguranţă rutieră din proximitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Bucureşti, se aprobă demararea procedurilor de supraînălţare a trecerilor de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de oricare din intrările în incinta acestora, acolo unde nu se afectează circulaţia mijloacelor de transport în comun”, se arată în proiectul aflat pe ordinea de zi a ședinței CGMB de miercuri.

Supraînălţarea ar fi mai eficientă decât alte metode, precum limitatorele de viteză

Dacă va fi aprobat, proiectul va fi pus în practică pe baza unori criterii tehnice stabilite de către Administrația Străzilor din București.

Ana Ciceală (USR-PLUS), consilierul care propune acest proiect, este de părere că supraînălţarea ar fi mai eficientă decât alte metode, precum limitatorele de viteză, care în timp dispar.

„Limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm sunt foarte incomode pentru biciclişti, sunt problematice în cazul deszăpezirilor, sunt de cele mai multe ori rupte în cadrul acţiunilor de îndepărtare a zăpezii şi, în general, dispar în maxim un an de la instalare”, este de părere Ana Ciceală.

Aceasta mai spune că principalul avantaj al supraînălțării îl constituie „reducerea spre zero a diferenţei de nivel dintre trotuare şi asfalt, lucru foarte util pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru ceilalţi cetăţeni care folosesc cărucioare”.

Propunerea acestui proiect vine într-un context în care Capitala stă foarte prost în ceea ce privește refacerea infrastrcturii stradale și a marcajelor rutiere.

Radu Mihaiu, primar sectorul 2: „Toți știm că a devenit efectiv periculos să circuli prin București”

Primarul sectorului 2 al Capitalei, Radu Mihaiu, a scris zilele trecute pe pagina sa de Facebook că circulația pe străzile din București este foarte periculoasă, fie cu mașina, fie ca pieton.

„Toți știm că a devenit efectiv periculos să circuli prin București. Fie cu mașina, fie pe jos, riscul de accident e mult peste ce ar trebui să fie într-o capitală europeană. Treceri de pietoni și marcaje șterse. Indicatoare rupte sau obstrucționate.

Limitatoare uzate. Stâlpi de protecție puși la pământ. La toate acestea se adaugă o serie nesfârșită de nevoi neimplementate. Sunt sute de indicatoare și limitatoare rămase restante din anii trecuți. Câte? Unde? Nimeni nu știe exact”, a scris primarul sectorului 2 pe pagina sa de Facebook.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase