Prima pagină » Actualitate » Studiu: În ce moment al zilei nu s-ar recomanda consumul de cafea?

Studiu: În ce moment al zilei nu s-ar recomanda consumul de cafea?

Studiu: În ce moment al zilei nu s-ar recomanda consumul de cafea?
Când nu ar fi bine să îți bei cafeaua, potrivit cercetătorilor? / sursă foto: Envato

V-ați întrebat vreodată în ce moment al zilei nu s-ar recomanda să consumați cafea? Cercetătorii au efectuat un nou studiu asupra consumului acestei băuturi. Au descoperit că „licoarea” băută la primele ore ale dimineții nu ar avea un efect negativ asupra organismului, ci ar aduce o multitudine de beneficii. Iată detaliile mai jos.

Când ar trebui consumată cafeaua? Cercetătorii au efectuat un nou studiu asupra consumului de cafea și au descoperit că poate fi asociat cu declanșarea unor boli. Deși o cafea savurată la primele ore ale dimineții poate fi un obicei urmat de mulți indivizi, cercetătorii susțin că ar putea avea un impact major asupra sănătății.

Ce arată un studiu despre consumul de cafea în timpul dimineții

Consumul de cafea a devenit un obicei pentru multe persoane. O cafea fierbinte, cu sau fără lapte, cu zahăr, îndulcitor sau amară, savurată la primele ore ale dimineții, ar putea să ofere un „boost” organismului. Uneori, un astfel de obicei a fost criticat de specialiști din domeniul Sănătății. Alții au pus în lumină efectele pozitive. De data aceasta, însă, a fost efectuat un nou studiu asupra consumului de cafea.

Persoanele care beau cafeaua dimineață prezintă un risc de mortalitate cu 16% mai mic, susțin cercetătorii / sursă foto: Envato

Ce arată studiul?

Potrivit unui studiu publicat în revista „European Heart Journal”, consumul de cafea dimineața a fost asociat cu un efect pozitiv în organism – scăderea riscului de a muri din cauza bolilor cardiovasculare. De asemenea, cercetătorii au mai aflat că persoanele care consumă cafea dimineața ar prezenta un risc mai diminuat de mortalitate, spre deosebire de cei care o consumă pe parcursul zilei. Cercetătorii au susținut că indivizii care consumă acest tip de băutură, dimineața, ar prezenta un risc de mortalitate cu 16% mai mic. De asemenea, cercetătorii au mai arătat că tot aceiași indivizi au cu 31% mai puține șanse să moară din cauza bolilor cardiovasculare.

„Descoperirile noastre indică faptul că nu este important doar dacă bei cafea sau cât de multă bei, ci momentul din zi în care bei cafea este important. De obicei, nu dăm sfaturi cu privire la moment în îndrumările noastre alimentare. Dar poate că ar trebui să ne gândim la asta în viitor”, a susținut autorul principal al studiului.

În cadrul acestei cercetări au luat parte peste 40.000 de adulți din SUA. Mai mult de 1/3 dintre respondenți (36%) au fost băutori de cafea pe timpul dimineții. Aproape 14% au consumat cafea pe tot parcursul zilei, arată studiul întins pe un deceniu. În această perioadă, 4.295 de persoane au decedat.

„A bea cafea dimineața poate fi asociat mai puternic cu un risc mai scăzut de mortalitate decât consumul de cafea mai târziu în cursul zilei”, au scris specialiștii în revista European Heart Journal.

V-ar putea interesa și:

Studiu: Persoanele care consumă CARNE roșie procesată ar fi mai predispuse la demență și declin cognitiv

Care sunt cele mai nesănătoase activități și cu cât scurtează viața, potrivit unui studiu al cercetătorilor

Cât zahăr are o doză de suc? Avertismentul transmis de specialiști

Efectul cafelei asupra organismului. Dr. Vlad Ciurea avertizează: „Orice lucru biciuit se supără și clachează”

Sursă foto: Envato – caracter ilustrativ

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
UDMR îi întoarce spatele lui Tomac privind noul Guvern: „NU AVEM argumente suficiente să votăm un guvern din care nu facem parte”
Digi24
Titi Aur, despre TIR-ul scăpat de sub control din Constanța: A fost aproape intenționat
Cancan.ro
Care sunt singurii 3 Faimoși care au REFUZAT să se întoarcă în Dominicană, la marea finală Survivor 2026
Prosport.ro
Fosta noră a lui Ion Țiriac e din nou în centrul atenției. Ileana Lazariuc e definită de lux şi a semnat contractul
Adevarul
De ce un apartament din 1975 poate fi mai valoros decât unul nou
Mediafax
Liderii ruși, FĂCUȚI PRAF de românul care reprezintă SUA la ONU: „Invadarea Ucrainei a fost un eșec strategic”
Click
„Nu Ziriac, Ilinca!” Fiicele lui Codin Maticiuc, mesaj emoționant despre unul dintre cele mai importante proiecte caritabile susținute de tatăl lor
Digi24
Panică la Kremlin. Serviciile secrete au oprit camerele de supraveghere din jurul lui Putin
Cancan.ro
Nu a primit 100.000 de euro! Câți bani a încasat Gabi Tamaș, de fapt, pentru că a câștigat Survivor 2026
Ce se întâmplă doctore
Zodia care va străluci în această vară. Dragostea, banii și cariera se aliniază perfect pentru acest nativ
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Programul Rabla 2026 ar putea începe în iunie cu un buget majorat: Ce mașini vor fi eligibile
Descopera.ro
Plantele „vorbesc” între ele? Ce au descoperit cercetătorii
Descopera.ro
Leacul pentru căderea părului, deja cunoscut din medicina chineză antică?