PLANURI. Domeniile pentru care angajatorii vor căuta forță de muncă în următoarele două luni

Redactor:
Ionel Văduva
PLANURI. Domeniile pentru care angajatorii vor căuta forță de muncă în următoarele două luni
Cei mai interesați de un nou loc de muncă pe platforma BestJobs au fost lucrătorii din transport, medical și farma, financiar și inginerie, cu un volum total de peste 100.000 de căutări / Sursa foto: Pixabay / caracter ilustrativ

În orizontul următoarelor două luni, cele mai multe posturi disponibile pentru care se va căuta forță de muncă vor fi în vânzări și în promovarea online (47%), precum și în producție (33%), segmente care au o contribuție importantă la revenirea pe linia de plutire a afacerilor autohtone.

De altfel, unul din trei angajatori români nu și-au schimbat planurile de recrutare stabilite la începutul anului nici după izbucnirea epidemiei de COVID-19, conform datelor unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

Potrivit rezultatelor studiului, pentru a doua parte a anului, liderii români de business dau semne că păstrează același număr de posturi disponibile pentru care vor face angajări.

În perioada stării de urgență, susțin specialiștii portalului de recrutări online, impactul #coronacrizei s-a tradus în afaceri mai mici cu până la 25% pentru 27% dintre companiile participante la sondaj. Și asta în condițiile în care 20% din totalul firmelor intervievate și-au înjumătățit practic veniturile.

Chiar și așa, 23,3% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal în perioada stării de urgență, fără a fi redusă.

Mai mult, 40% dintre angajatori spun că și-au păstrat intactă echipa (46,7% din totalul respondenților nu au făcut concedieri) și nici nu și-au trimis salariații în șomaj tehnic în această perioadă (40%), iar 23,3% chiar au făcut noi angajări.

Liderii afacerilor autohtone și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului

Ulterior fazei de reacţie rapidă în gestionarea crizei sanitare, în care s-au concentrat prioritar asupra siguranţei lucrătorilor şi a supravieţuirii afacerii, aproape jumătate (47%) dintre angajatori afirmă că și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului.

În contrapartidă, se mai arată în rezultatele studiului, 30% dintre firme nu s-au gândit la o mai bună funcţionare a activităţilor în noul context.

Concret, 40% dintre companii intenționează să mute în mediul online o parte mai mare din activitate în următorul an, în timp ce alte firme iau în calcul extinderea și în alte sectoare ale economiei (13,3%), reducerea semnificativă a spațiilor de birouri (10%) sau chiar schimbarea obiectului de activitate (3,3%).

În cazul a 33,4% dintre companii modelul de business nu va suferi schimbări majore.

După relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, 36,7% dintre angajatori spun că și-au chemat toți angajații la birou încă din luna mai.

De asemenea, studiul citat relevă că, în cazul a 23,3% dintre firme, activitatea a fost reluată gradual, în primă fază cu mai puțin de un sfert dintre salariați înapoi în birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat să lucreze în regim remote.

Siguranța angajaților, importantă

În momentul în care sunt vizate măsurile luate pentru protejarea angajaţilor împotriva infectării cu virusul SARS-CoV-2, 83,3% dintre participanții la cercetare au recunoscut că oferă dezinfectanți angajaților, dar și măști (70%) și mănuși (43,3%).

De asemenea, aceștia au mărturisit că dezinfectează cu regularitate spațiile de lucru (76,7%), că au achiziționat și termometre pentru luarea temperaturii (26,7%) sau au rearanjat birourile pentru a mări distanța dintre angajați (33,3%).

Tot pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, unii angajatori au schimbat orarul de lucru pentru a evita orele de vârf (16,7%) sau au rearanjat turele pentru a nu se suprapune (13,3%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 1-15 iunie 2020, pe un eșantion de aproximativ 150 de companii mici și medii din România.

Inchide