SINGURA țară europeană care nu a construit NICI UN METRU de autostradă ÎN 10 ANI. Cum a ajuns (din nou) România CODAȘA Europei

SINGURA țară europeană care nu a construit NICI UN METRU de autostradă ÎN 10 ANI. Cum a ajuns (din nou) România CODAȘA Europei
Publicat: 09/09/2018, 14:16
Actualizat: 19/09/2018, 11:04

Potrivit statisticilor europene, comparativ cu 1990, România se află pe ultimele locuri la realizarea marilor proiecte de infrastructură. Astfel, dacă în 1990, România avea 113 kilometri de autostradă, timp de 10 ani lucrurile au rămas blocate și am devenit SINGURA ȚARĂ EUROPEANĂ care timp de un deceniu a bătut pasul pe loc.

În timp ce noi stăteam degeaba, vecinii construiau zeci de kilometri de autostradă, care mai târziu s-au tradus în investiții de miliarde de euro.

Ungaria, de exemplu, a construit în perioada 1990-2000, peste 180 de kilometri de autostradă, iar Bulgaria a reușit să finalizeze 46 de kilometri. Portugalia este deja un subiect de manual, în perioada 1990-2000 finalizând peste 1.100 kilometri de autostradă.

Situația nu s-au redresat nici în anii care au urmat, promisiunile de proiecte rămânând blocate în sertarele ministrilor care s-au perindat pe la Transporturi. Astfel la finalul anului 2015, România avea 747 kilometri de autostradă, nivel similar cu cel din prezent, având una dintre cele mai slabe performanțe la nivel european în ceea ce privește dezvoltarea acestei infrastructuri strategice. În acest timp, Portugalia a ajuns la peste 3.000 de kilometri de autostradă, Croația – la 1.310 kilometri, iar Ungaria s-a apropiat de 1.900 de kilometri.

„Pentru a face față transporturilor, noi optimizăm în permanență soluțiile alese, feroviar, camion sau naval. Încurajăm dezvoltarea infrastructurii nu pentru noi, ci pentru economia țării”, a declarat recent Antoine Doucerain, directorul general al Au­to­mobile Dacia și șeful Grupului Renault în România. Deși Dacia este unul dintre cei mai stabili investitori pe plan local, lipsa infrastructurii se vede în incapa­citatea de a atrage pe plan local inves­tiții noi de proporții.

Recent, BMW Group, unul dintre cei mai mari constructori de auto­mobile premium din lume, a anunțat că va construi o uzină nouă de automobile în Ungaria, în apropierea orașului Debrecen. Investiția va fi de 1 miliard de euro și va crea peste 1.000 de locuri de muncă, iar in­frastructura a contat în această decizie.

Dar România nu este codașă doar la infrastructura rutieră. Harta trenurilor de mare viteză se oprește în estul Europei. Dacă în Vest trenurile „zboară” cu mai bine de 250 de kilometri pe oră, în România abia se târâie de cinci ori mai lent. Cele de călători. Trenurile de marfă merg cu 20 de kilometri la oră.

Situația căilor ferate din România este dezastruoasă, statisticile arătând că în acest moment, România are același număr de kilometri ca acum 100 de ani, adică aproximativ 11.000 de kilometri.

Citește mai multe detalii în Ziarul financiar…

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Gestul făcut de Alexandru Ciucu față de Alina Sorescu, după ce și-a ascuns relația paralelă...
FOTO. Face o avere din imaginile cu ea: apariție controversată a jucătoarei de fotbal!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Replica ironică a unui general finlandez, după ce Rusia a amenințat că va trimite rachete...
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a...
Alimentul pe care Nadia Comăneci îl mănâncă zilnic, imediat cum se trezește. Dieta de nota...
Românii care se pot pensiona cu 5 ani mai devreme, din toamnă. Noua lege aduce...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Doliu la Casa Regală Britanică. Prințesa Beatrice a trecut prin clipe grele după ce primul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
Semnal CIUDAT de la o galaxie DIN APROPIERE! Cercetătorii din toată lumea l-au primit
Dispare numerarul? Decizia finală UE pentru plata cu BANCNOTE
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
Cansu Dere, motivul pentru care a luat o pauză de la aparițiile pe micile ecrane
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Epidemie de singurătate printre părinți, dezvăluie un studiu din SUA