• Publicat:
Sănătate

Legătura dintre odihnă și obezitate. Câte ore trebuie să dormi în fiecare noapte pentru a-ți menține o greutate optimă

Legătura dintre odihnă și obezitate. Câte ore trebuie să dormi în fiecare noapte pentru a-ți menține o greutate optimă
Vrem să dormim cât mai puțin pentru a avea timpul necesar să facem diverse lucruri, însă nu ne gândim niciodată cât de mult rău facem organismului nostru printr-un astfel de stil de viață.

Un studiu recent arată că adulții care dorm foarte puțin prezintă un risc mai mare de a deveni supraponderali sau obezi. 

Datele cercetării arată că cei care dorm, în medie, șase ore pe noapte, au o circumferință a taliei cu trei centrimetri mai mare decât cei care dorm, în medie, nouă ore pe noapte. De asemenea, ei au o greutate corporală mai mare, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Leeds.

Aceste diferențe au fost asociate odihnei, deoarece între cei 1.600 de adulți participanți la studiu care dorm puțin și cei care dorm normal nu s-au observat diferențe în materie de alimentație. 

De asemenea, în cazul celor care dorm foarte puțin s-a observat un nivel mai crescut al colesterolului „bun” în sânge, ceea ce înseamnă că ei sunt mai bine protejați de bolile de inimă.  

Specialiștii subliniază o dată în plus, prin aceste rezultate, importanța somnului pentru sănătatea organismului. 

Timpul de odihnă diferă de la persoană la persoană, însă, în principiu, este recomandat ca adulții să doarmă între șapte și nouă ore pe noapte. 

Inchide