Prima pagină » Sănătate » Mănânci multă carne? Riscul la care te expui

Mănânci multă carne? Riscul la care te expui

Mănânci multă carne? Riscul la care te expui
Consumul de carne contribuie, aproape în aceeași proporție ca și consumul de zahăr, la apariția obezității, potrivit unei noi cercetări. Acest lucru este valabil la nivel global.

Potrivit oamenilor de știință de la Universtitatea din Adelaide, grăsimile și carbohidrații ne dau energie ca să ducem la bun sfârșit toate sarcinile pe care le avem de îndeplinit de-a lungul zilei și sunt digerate mult mai repede decât proteinele, potrivit The Independent. Acest lucru înseamnă că energia care provine din carne este folosită mai târziu și, dacă apare un surplus, acesta este înmagazinat în corp sub formă de depozite de grăsime.

Cum carnea a devenit un aliment extrem de accesibil în mai toate zonele globului, obezitatea devine o și mai mare problemă pentru întreaga lume. 

Wenpeng You, doctorand al Universității din Adelaide a făcut cercetări cu privire la accesul pe care îl au popoarele lumii la zahăr și carne și impactul pe îl are acest fapt în ceea ce privește rata obezității în 170 de țări. Tânărul afirmă că există o interdependență între acești doi factori. 

În cercetarea sa, Wenpeng a ținut cont și de diferențele dintre aceste țări, cum ar fi gradul de urbanizare, obișnuințele în ceea ce privește activitatea fizică și media aportului caloric specifică respectivului popor. Astfel, tânărul a ajuns la concluzia că gradul de acces la produsele din carne reprezintă aproximativ 13% din totalul ratei obezității, același procent fiind valabil și în cazul zahărului. 

„Este un principiu fals acela conform căruia doar grăsimile și carbohidrații, în special grăsimile, sunt factorii majori care contribuie la instalarea obezității”, a afirmat Wenpeng You. 

„Fie că ne place, fie că nu, grăsimile și carbohidrații din dietele actuale furnizează suficientă energie pentru a ne duce la capăt sarcinile zilnice. Pentru că proteinele din carne sunt digerate mai târziu decât grăsimile și carbohidrații, energia pe care o primim de la aceste proteine reprezintă un surplus, care se traduce prin înmagazinarea grăsimii în corp”, a explicat tânărul. 

Acest studiu diferă de cercetările anterioare prin faptul că stabilește o legătură între consumul de carne și obezitate din punctul de vedere al conținutului proteic, nu al celui de grăsimi. 

Aceste rezultate vor stârni controverse, potrivit oamenilor de știință, dat fiind faptul că face comparația între carne și zahăr, clasând aceste două alimente pe aceeași treaptă în ceea ce privește influența lor asupra apariției obezității. 

„Pe lângă faptul că este important pentru consumatori să știe că zahărul și grăsimile consumate în exces nu le fac bine, noi credem că ei trebuie să acorde atenție și consumului de proteine din carne care poate avea o contribuție importantă în acest sens”, explică și profesorul Maciej Henneberg.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni