Prima pagină » Magazin » STUDIU. Dieta mediteraneană previne bolile de inimă

STUDIU. Dieta mediteraneană previne bolile de inimă

STUDIU. Dieta mediteraneană previne bolile de inimă
Dieta mediteraneană, bogată în ulei de măsline, nuci, pește și fructe și legume proaspete, previne apariția bolilor de inimă

Dieta mediteraneană, bogată în ulei de măsline, nuci, pește și fructe și legume proaspete, previne apariția bolilor de inimă. Aceasta este concluzia la care a ajuns un grup de oamenii de știință din Spania, după un studiu desfășurat pe o perioadă de cinci ani.   

Mai mult, datele cercetării mai arată că acest regim poate scădea posibilitatea apariției de probleme cardiace, îndeosebi a atacurilor de cord, afecțiuni des întâlnite în rândul persoanelor în vârstă, relatează Reuters.

Pentru a ajunge la această concluzie, specialiștii au monitorizat aproximativ 7.500 de persoane, timp de cinci ani. Datele studiului arată că, din numărul total de voluntari, persoanele care au urmat o dietă mediteraneană au prezentat un risc cu 30% mai mic de a suferi probleme cardiovasculare majore, spre deosebire de cei care au urmat un regim sărac în grăsimi.

Nu este pentru prima dată când se vorbește despre beneficiile regimului mediteranean asupra funcției cardiovasculare, iar studii precedente au demonstrat acest lucru. Spre deosebire de cercetările din trecut, studiul acesta este mai bine fundamentat, notează Reuters, întrucât participanților li s-a impus o anumită dietă pe o perioadă îndelungată de timp și au fost atent monitorizați. Medicii au supus periodic voluntarii unor teste de laborator pentru a verifica dacă, într-adevăr, cei care au convenit să urmeze dieta mediteraneană consumă mai mult ulei de măsline sau nuci, așa cum li se recomandase.

Participanții la studiu nu au primit meniuri rigide și nici nu li s-a impus un număr de calorii pe care trebuia să îl consume zilnic, deoarece scăderea în greutate nu era unul dintre obiectivele studiului. Persoanele implicate în cercetare au fost împărțite în trei grupuri – două dintre acestea au urmat o dietă mediteraneană îmbogățită fie cu patru linguri suplimentare de ulei de măsline extravirgin pe zi, fie cu un pumn de nuci, alune sau migdale, iar al treilea a urmat o dietă low-fat, bazată pe pâine, cartofi, paste, orez, fructe, legume și pește, cu puține alimente coapte, nuci, uleiuri și carne roșie. Doar 7% dintre cei din primele două grupuri au renunțat la participare în primii doi ani și de două ori mai mulți din al treilea.

Pe parcursul celor cinci ani, medicii au urmărit frecvența apariției atacurilor cardiace, atacurilor cerebrale sau a deceselor. Pe tot parcursul studiului, s-au înregistrat 96 de cazuri de acest gen din rândul voluntarilor care au consumat ulei de măsline, 83 în rândul celor care au consumat nuci și 109 în grupul persoanelor care mâncau cât mai puține grăsimi.

Persoanele implicate în cercetare aveau vârste cuprinse între 55 și 80 de ani și nu aveau probleme cardiace, ci doar prezentau risc crescut în acest sens. Jumătate dintre ei aveau diabet, iar majoritatea voluntarilor erau supraponderali, cu colesterol mare și tensiune crescută.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Combinația incredibilă de numere care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loto 6/49
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Minivacanța de 15 august – Restricții majore pe două drumuri din România. Ce trebuie să știe șoferii între 14 și 17 august
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii