Ilya Medvedev, fiul fostului președinte rus Dmitri Medvedev, s-a alăturat oficial consiliului de administrație al cramei „Skalisty Bereg”. Această mutare stabilește o legătură directă între Medvedev și companie, care a fost prezentată în filmul de investigație al lui Alexei Navalny din 2017, Don’t Call Him „Dimon”.
La acea vreme, Dmitri Medvedev a caracterizat dovezile lui Navalnîi drept „prostii și fițuici”, notează The Insider, și a etichetat ancheta drept „compot”, sugerând că acuzațiile aduse de Fundația Anticorupție (ACF) a regretatului disident rus, cu privire la averea inexplicabilă a fostului președinte, nu erau bazate pe fapte reale.
Filmul, care a documentat eforturile lui Medvedev de a ascunde existența bunurilor sale de lux, a stârnit, totuși, proteste la nivel național.
Acum, 8 ani mai târziu, fiul lui Medvedev a confirmat concluziile investigației – atât în mod public, cât și în înregistrările oficiale. Potrivit The Insider, Ilya Medvedev a fost inclus între cei cinci membri ai consiliului de administrație al SA „Skalisty Bereg”.
Pe 31 martie, Planetariul din Moscova a găzduit un eveniment promoțional de mare profil, adunând 200 de somelieri de la restaurantele de top din Moscova sub cupola sa înstelată.
Locația a fost marcată în totalitate în stilul lui Skalisty Bereg, cu zone dedicate de degustare în care oaspeții au degustat vinuri produse de aceeași companie despre care s-a speculat mult timp că ar fi legată de singurul fost președinte în viață al Rusiei.
Evidențele financiare ale cramei – al cărei nume este tradus în mod liber ca „Rocky Shore” – nu numai că aduc confirmarea legăturii cu familia actualului vicepreședinte al Consiliului de Securitate al Rusiei, Dmitri Medvedev, dar dezvăluie și că această cramă nu a fost niciodată concepută ca o afacere generatoare de profit.
În schimb, s-a transformat într-un hobby.
Sursa principală a acestor pierderi este, totuși, ceva care generează – în mod normal – venituri foarte mari: vânzarea vinului.
Potrivit rapoartelor financiare ale companiei, Skalisty Bereg își vinde vinurile la aproximativ jumătate din costul de producție – asta în ciuda prețurilor de vânzare cu amănuntul ajung la 3.990 de ruble (peste 40 de dolari) pe sticlă, notează The Insider.
Vinificația, mai scriu jurnaliștii de la The Insider, a devenit o distracție distinctă în rândul elitei ruse din epoca lui Putin, rivalizând cu binecunoscutele lor gusturi pentru iahturile de lux și ceasurile de ultimă generație.
Aceste hobby-uri servesc, adesea, la consolidarea legăturilor informale în cadrul cleptocrației Rusiei lui Putin.
Evenimentul generos de la Planetariul din Moscova a fost, de asemenea, dedicat unui nou parteneriat între cramă și distribuitorul său, Simple, care operează un lanț național de buticuri de vinuri sub același nume.
Portofoliul lui Simple include peste 100 de producători de vin, inclusiv șapte cu legături strânse cu membrii elitei din era Putin:
Crama lui Medvedev este acum ce-a opta adăugată la această listă legată de elita lui Putin.
Datorită Simple, vinurile de la Skalisty Bereg vor fi disponibile nu numai în toată Rusia, ci și în teritoriile ocupate de ruși din Ucraina.
Potrivit The Insider, unul dintre partenerii Simple Group este rețeaua Spirits Tobacco Market, ale cărei buticuri de alcool funcționează în orașele ucrainene ocupate de Rusia, cum ar fi Berdyansk, Donețk, Yenakiieve, Makiivka, Mariupol, Shakhtarsk și Khartsyzk.
În august 2011, președintele de atunci Dmitri Medvedev a avut o întâlnire la Kremlin cu Alexander Tkachyov, guvernatorul de atunci al Krasnodar Krai, în timpul căreia a lăudat vinificația ca „una dintre industriile care ajută la eradicarea alcoolismului”, atribuind problemele de sănătate răspândite ale țării legate de consumul de alcool puternic al alcoolului.
The Insider, în 2024, a dezvăluit că unele dintre cele mai controversate postări ale lui Medvedev pe Telegram păreau să coincidă cu livrările de la vinăria sa care fusese subiect principal și în ancheta lui Navalnîi din 2017.
Foto – Profimedia Images
Citește și: