Peste 100 de autocisterne au intrat în România, în ultima lună, fără ca acestea să fie controlate de autoritățile din România. Asta înseamnă peste 2.500 de tone de carburant de proveniență rusească, intrate în țară pe la granița de Vest, prin intermediul firmei NIS PETROL, cunoscută drept „mașina de război rusească prin care sunt albiți banii”.
În acest timp, premierul Ilie Bolojan trimite ANAF să se lupte cu evaziunea, deși evazioniștii scapă tocmai din cauza faptului că au drept consultanți financiari angajați ai statului sau foști funcționari în Ministerul de Finanțe, reiese dintr-o anchetă realizată de strictsecret.com.
Potrivit ziariștilor care au documentat subiectul, gazul rusesc intră în țară pe la Vama Moravița, în timp ce autoritățile statului simulează lupta împotriva evaziunii.
Chiar premierul Bolojan, în urmă cu ceva timp, povestea cum se aranjau lucrurile cu poliția, în anii ’90: „Aveai posibilitatea să iei amendă sau să rezolvi prietenește”, iar lucrurile, se pare, au evoluat în timp, nicidecum să fie stopate sau estompate.
Numai că, în lupta sa cu corupția, premierul evită să se uite mai ales în direcția județului pe care l-a păstorit mai mulți ani.
„Ce mai știm noi despre Bihor?
Ca nimeni nu are chef să intre cu că si cu barda ascuțită in hățișul Direcției Regionale Vamale Cluj, cu sediul la Oradea, și al regionalei Timișoara, sau a Biroului Vamal Bihor și a biroul de frontieră Moravița, din cadrul Autorității Vamale Române”, mai scriu ziariștii de la strictsecret.com.
În aceeași anchetă mai este dezvăluit și cum autoritățile române, nu numai că nu duc nicio luptă la baionetă cu rușii prin intermediul instituțiilor de control, ba chiar fraternizează din umbră cu inamicul, cu suportul acestor entități de stat.
„După ce Ministerul de Finanțe a modificat la finalul anului trecut condițiile de obținere a atestatelor de destinatar înregistrat și a introdus garanții, o mare parte a “portițelor” de evaziune cu produse petroliere s-au închis, spre disperarea grupărilor evazioniste din industia petrolieră. În ultimii ani, în zona de centru – vest autoritățile vamale au emis, în complicitate cu grupări infracționale, zeci de atestate de destinatar înregistat pentru firme care funcționau câteva luni și apoi intrau în insolvență sau erau vândute către cetățeni străini fără bonitate, lăsând în urmă datorii de sute de milioane de ron la bugetul de stat)”, descriu ziariștii de la strictsecret.com schema de lucru a evazioniștilor.
Rusia are poarta descuiată dinspre România pe la granița de Vest, „pe filieră Serbia-Austria-Ungaria, pe unde firma NAFTA INDUSTRIJA SRBIJE(NIS) transferă carburanți, fără biocomponent, cu autocisternele, în România, fără să fie controlate și să le oprească pentru neconformitate”.
„Banii cuveniți bugetului de stat (accize și TVA) sunt lăsați intenționat să circule negarantați pe lanțurile de comercializare, care folosesc firme “bidon” cu comportament fiscal ilicit pentru a evaziona miliarde anual.
Aceste firme devin inactive fiscal sau sunt preluate de străini, iar restul companiilor de pe lanț sunt protejate și nu sunt introduse în dosarele penale (deși ar trebui să raspundă în solidar pentru recuperarea prejudiciilor).
Firmele “bidon” acumulează taxe de plată, vând produsele sub prețurile de achiziție către firmele “agreate” – alea menționate mai sus, iar apoi prin tranzacții scriptice și plăți disimulate transferă bani cuveniți ca taxe la bugetul de stat pe filiere de spălare de bani unde li se pierde urma”, mai scrie strictsecret.com.
În acest timp, premierul Bolojan vrea să acopere deficitul tăind de la profesori, de la studenți și elevi, de oriunde, mai puțin de la marii evazioniști cu petrol care și-au făcut casă bună chiar în județul pe care l-a păstorit.
Cei de la strictsecret.com au publicat și o listă cu propuneri pe care premierul Ilie Bolojan ar putea să le folosească în lupta cu marii evazioniști.
Citiți ancheta completă AICI!
RECOMANDAREA AUTORULUI:
Ilie Bolojan: Și companiile de stat trebuie executate de ANAF/ Sistemul de evaziune a fost tolerat