Airbus vrea să modifice de urgență software-ul la mai multe avioane din familia A320, care este și cea mai bine vândută. Mișcarea, însă, ar putea perturba jumătate din flota globală a companiei, adică 6.000 de avioane. Această schimbare de software trebuie făcută înainte de următorul zbor, ceea ce poate crea anulări sau întârzieri.
Compania europeană recunoaște eventualele perturbări: „Airbus recunoaște că aceste recomandări vor duce la perturbări operaționale pentru pasageri și clienți”.

Surse din industrie au declarat pentru AlJazeera că incidentul care a declanșat acțiunea neașteptată de verificare și reparație a fost legat de un zbor JetBlue din 30 octombrie, pe ruta Cancun, Mexic – Newark, New Jersey, în timpul căruia mai mulți pasageri au fost răniți în urma unei pierderi bruște de altitudine.
Zborul 1230 a efectuat o aterizare de urgență la Tampa, Florida, după o problemă de control al zborului și o scădere bruscă și necontrolată a altitudinii, ceea ce a determinat o anchetă din partea Administrației Federale a Aviației din SUA (FAA).
JetBlue și FAA nu au făcut comentarii imediate.
Pentru aproximativ două treimi din avioanele afectate, rechemarea va duce la o imobilizare relativ scurtă, deoarece companiile aeriene vor reveni la o versiune anterioară a software-ului, au declarat surse din industrie.
Totuși, acest lucru se întâmplă într-un moment în care atelierele de reparații ale companiilor aeriene sunt supuse unor cereri intense. Ele sunt deja afectate de imobilizarea a sute de avioane Airbus, din cauza timpilor lungi de așteptare pentru reparații sau inspecții separate ale motoarelor.
Sute de avioane afectate ar putea avea nevoie și de schimbarea hardware-ului, ceea ce ar putea duce la perioade de așteptare mult mai lungi, au declarat sursele.
RECOMANDAREA AUTORULUI