Descoperire majoră în domeniul fuziunii nucleare: Cercetătorii au găsit o potențială „sursă de energie aproape nelimitată”

Fuziune nucleară / Sursa foto: Profimedia
Publicat: 14/12/2022, 08:51
Actualizat: 14/12/2022, 08:57

O descoperire majoră a fost anunțată de oamenii de știință din SUA, care au reușit să obțină mai multă energie decât au introdus dintr-o reacție de fuziune nucleară.

Fizicienii au urmărit tehnologia timp de zeci de ani, deoarece promite a fi o sursă de energie aproape nelimitată.

Cercetătorii au confirmat că au depășit o barieră majoră – producând mai multă energie decât au introdus dintr-o reacție de fuziune nucleară.

Experimentul a avut loc la National Ignition Facility de la Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL) din California, scrie BBC.

Directorul LLNL, Dr. Kim Budil, a spus: „Aceasta este o realizare istorică… în ultimii 60 de ani, mii de oameni au contribuit la acest efort și a fost nevoie de o viziune pentru a ne aduce aici”.

Fuziunea nucleară este descrisă ca „Sfântul Graal” al producției de energie. Este procesul care alimentează Soarele și alte stele. Funcționează prin acumularea unor perechi de atomi de lumină, iar această „fuziune” eliberează multă energie.

Vă recomandăm să citiți și: Neuralink se află în centrul unei anchete federale pentru testele făcute pe animale. Ce au dezvăluit mai mulți angajați ai companiei deținute de Elon Musk

Procesul nu produce emisii de gaze cu efect de seră și, prin urmare, nu contribuie la schimbările climatice

Este opusul fisiunii nucleare, în care atomii grei sunt despărțiți. Fisiunea este tehnologia utilizată în prezent în centralele nucleare, dar acest proces produce și o mulțime de deșeuri care continuă să emită radiații pentru o lungă perioadă. Poate fi periculos și trebuie depozitat în siguranță.

Fuziunea nucleară produce mult mai multă energie și doar cantități mici de deșeuri radioactive de scurtă durată. Și, foarte important, procesul nu produce emisii de gaze cu efect de seră și, prin urmare, nu contribuie la schimbările climatice.

Dar una dintre provocări este că forțarea și menținerea elementelor împreună în fuziune necesită temperaturi și presiuni foarte ridicate. Până acum, niciun experiment nu a reușit să producă mai multă energie decât cantitatea introdusă pentru a-l face să funcționeze.

Vă recomandăm să citiți și: Peștele din Dunăre, periculos pentru sănătate. „Conține metale grele care pot provoca afecțiuni oncologice”

Acest experiment a costat miliarde de dolari – fuziunea nu este ieftină

Cantitatea de energie pe care au generat-o în acest experiment este mică – doar suficientă pentru a fierbe câteva ibrice. Dar pasul făcut de cercetări este uriaș.

Promisiunea unui viitor alimentat de fuziune este cu un pas mai aproape. Dar mai este un drum lung de parcurs înainte ca acest lucru să devină realitate.

Acest experiment arată că știința funcționează. Înainte ca oamenii de știință să se poată gândi măcar să-l extindă, trebuie repetat, perfecționat, iar cantitatea de energie pe care o generează va trebui să fie crescută semnificativ.

Acest experiment a costat miliarde de dolari – fuziunea nu este ieftină. Dar promisiunea unei surse de energie curată va fi cu siguranță un mare stimulent pentru depășirea acestor provocări.

Vă recomandăm să citiți și: Cartoful chinezesc Yam, „aurul negru” din Buzău! Rivalizează cu trufele scumpe și are aromă de scorțișoară

„Obiectivul mult căutat, „Sfântul Graal” al fuziunii, poate fi într-adevăr atins”

Jeremy Chittenden, profesor de fizica plasmei și co-director al Centrului pentru Studii de Fuziune Inerțială de la Imperial College London, spune că reușita cercetătorilor este „un adevărat moment de descoperire”.

„Demonstrează că obiectivul mult căutat, „Sfântul Graal” al fuziunii, poate fi într-adevăr atins”, a spus el.

Prof. Gianluca Gregori, profesor de fizică la Universitatea din Oxford, a declarat: „Succesul de astăzi se bazează pe munca depusă de mulți oameni de știință din SUA, Marea Britanie și din întreaga lume. Odată cu aprinderea realizată acum, nu numai energia de fuziune este deblocată, ci și se deschide o ușă către o nouă știință.”

Unul dintre principalele obstacole este reducerea costurilor și creșterea producției de energie.

Vă recomandăm să citiți și: Studiu: Consumul alimentelor procesate crește riscul de a face Azlheimer. Ce spun cercetătorii

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Imagini demențiale cu prezentatorul PRO TV: s-a cherchelit, a făcut show, iar finalul e fabulos!
A crezut că a BĂUT peste măsură și a ajuns la spital. Medicii, ȘOCAȚI de...
Vremea 6 mai - 3 iunie 2024. La începutul săptămânii viitoare, temperaturile vor depăși 26...
Biletul de adio al fetei de 13 ani care s-a aruncat de la etaj, pentru...
În ce stare se află Florin Piersic după ce ar fi contactat o bacterie nosocomială!...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte...
Erupție GIGANTICĂ pe Soare! Radiațiile AU AJUNS deja pe Pământ
OBLIGAȚIE totală pentru toți cei care au CONT LA BANCĂ. Regulile au venit direct de...
Reghe și cei doi băieței: Liam și Landon. Fotografie în premieră
Ce a putut să găsească o tânără într-un burger de pui cumpărat de la un...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Opere pierdute ale Fraților Grimm, redescoperite în colecția unei biblioteci din Polonia