Prima pagină » Actualitate » Câtă cafea poți bea, zilnic. Ce se întâmplă în organismul unei persoane care consumă această băutură, potrivit unui studiu

Câtă cafea poți bea, zilnic. Ce se întâmplă în organismul unei persoane care consumă această băutură, potrivit unui studiu

Câtă cafea poți bea, zilnic. Ce se întâmplă în organismul unei persoane care consumă această băutură, potrivit unui studiu
FOTO - Caracter ilustrativ: Envato

Câtă cafea poți bea, zilnic? Un nou studiu arată ce se întâmplă în organismul unei persoane care consumă această băutură, în fiecare zi. Potrivit experților, această băutură poate oferi multiple beneficii, pe termen lung.

Cafeaua se află printre băuturile preferate ale cetățenilor români și, începând cu data de 1 august 2025, prețul acesteia a înregistrat o nouă creștere (vezi AICI). De altfel, în ultimele luni, specialiștii susțineau că prețul ridicat al cafelei este determinat și de producția scăzută de cafea din cauza problemelor cu recoltele. În primăvara acestui an, în spațiul public apăreau informații potrivit cărora producția de cafea a Vietnamului a scăzut, ceea ce a creat un dezechilibru pe piață.

Câtă cafea poți bea, zilnic

Consumul de cafea poate să aducă multiple beneficii organismului uman. Un studiu, care a fost publicat în „The Journal of Nutrition”, arată că această băutură, consumată zilnic, poate să contribuie la scăderea riscului de deces prin boli cardiovasculare. Studiul arată că riscul de deces, în cazul subiecților care au luat parte la cercetare, scăzute cu aproape o cincime.

La studiu au luat parte 46.332 de persoane cu vârsta peste 20 de ani. Comportamentul de consum al cafelei a fost urmărit timp de 11 ani. În fiecare zi, au consumat o ceașcă de cafea, iar studiul a arătat un risc de deces cu 16% mai mic față de cei care nu consumau deloc această băutură. Consumul de 2 – 3 cești pe zi a fost asociat cu o reducere de 17% a riscului de deces cardiac. Totuși, beneficiile sunt „plafonate”, la 3 cești pe zi, susțin cercetătorii.

Pe de altă parte, persoanele care consumă cafea trebuie să fie atente la cantitate. Dacă o persoană consumă cofeină în exces, atunci ar putea să se confrunte cu diverse efecte. Printre acestea se numără problemele de somn, amețelile, durerile de cap și anxietatea. Specialiștii mai susțin că poată să apară deshidratarea și chiar nervozitate, scrie a1.ro.

Autorul recomandă:

Combinația de alimente care ne distruge creierul, potrivit dr. Vlad Ciurea. Este mâncarea preferată a românilor!

Legătura neștiută dintre SOMN și osteoartrită. Studiul care dă peste cap toate cercetările în domeniu

Câte ore de somn îți trebuie, de fapt, în funcție de vârstă

Sursă foto: Envato (rol ilustrativ)

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România